fredag 8 september 2017

132 dagar

Hej igen!

Det har vart full fart här med allt som innebär mitt hem och mitt liv.

Letar för fullt efter litet hus att hyra och var på två visningar. På söndag blir det ett till som kanske kommer att bli intressant. De andra husen var i så dålig skick att man hade behövt renovera hela husen. Och jag kan inget sånt.
Kan säkert lära mig men har inte tid för sådant. Så hoppas på nästa hus.

Vi få se, är lite kluven om det är rätt tid att flytta. Har nämligen bokat en resa också.


Hit åker jag om 132 dagar :). Kunde inte motstå. En vinterresa är guld värt. Denna gång blir det 2 veckor på Koh Samui och på Lamai beach.







Mitt boende. Blev en bungalow, så jag kan se havet :). Stället heter Living Chill At Lamai http://chill-at-lamai.com/ och detta boende finns. Inte som förra gången när jag hade bokat. Kom till Patong och mitt hotell var igenbommat. Det tar vi en annan gång.

Här känns det som jag kommer att njuta. Denna gång tar jag med mig två böcker också.


Så den 19 januari 2018 bär det av till Thailand, igen. Hoppas nu att man möter trevliga människor som man kan lära känna, eftersom här blir jag i 13 dagar. De andra gångerna jag har åkt, så har man flängt runt och bott på olika ställen så man hinner aldrig träffa någon. Nu ska jag chilla och bara njuta. Längtar som attans nu. Denna sommar här hemma har väl vart så där, eller om man säger lite milt, jäv.....a regn!!!

Var har hänt mer då.....hmmm....låt mig tänka efter 😏😏😏😏😏😏😏😏.
Nu kom jag på. En viss person tyckte sig att dyka upp i mitt liv igen. Oj, är det slut med frugan nu??
Då passar det att komma till mig, igen. Har tappat räkningen hur många gånger denna person tar kontakt med mig. Och jag dum som jag är, släpper in, igen. Men visst, kanske det blir bättre denna gång men återigen när man börjar ta upp lite om situationen, då slutar all kontakt.

Som jag skrev i ett annat blogginlägg, så lyssnar jag mycket på tarot, och banne mig vad det stämmer. Jag måste bryta helt, för att kunna släppa in nytt!!! Och jag vill ha nytt. Så vem vet, nu har jag 132 dagar innan jag åker, så vem vet, man kanske träffar någon som följer med 😉.




Och detta är min katt. Han är nu ca 14 veckor. Vilken personlighet han har. Tror på riktigt att katten är kär i mig, hahaha. Mina andra katter (som inte finns hos mig) älskar jag verkligen men denna lilla krabat är helt annorlunda. Han bara måste ha närkontakt med mig.

Bild tagen i skrivandes stund. Zigge i knät, bubbel i glaset, ljus tända, musik på och nu är det fredag. Lugnt och skönt.....guld värt.

   








Önskar er alla en trevlig helg.

Kramar från mig 💓💓💓

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar