tisdag 18 juli 2017

Återupplivning på mycket


Då var det dags igen, att återuppliva denna blogg. Efter två års frånvaro, känns det bra att börja skriva igen.

Bilden är från i natt, på akuten. De senaste två veckorna har jag åkt på kraftiga magsmärtor, två gånger. Igår kväll kom den andra. Efter par timmar av smärtor, kallsvettningar, illamående och kräkning kändes det att nu behöver jag ringa ambulansen.

Två helt underbara kvinnliga ambulansförare kom och hämtade mig. Lite morfin i bilen så var man på väg till akuten. Väl där tog dem olika prover på mig, som visade att jag var helt frisk.  Beslutet blev att jag inte behövdes läggas in, utan jag kommer få en tid till ultraljud, för att se om det är gallsten. Återkommer när jag väl har gjort ultraljudet.
Idag mår jag bra, men fick va hemma från jobbet och sova ut. Va inte hemma förrän kl 5 på morgonen. Imorgon blir det jobb.

En kort förklaring till varför jag valt bort bloggen i två år. Jag har behövt att hela alltså bearbeta allt som vart och hitta tillbaks till glädjen och den sociala livet. Två år av bearbeta, analysera, förstå, landa och återfinna lugnet och glädje i livet. Det här vart en resa som man sent kommer glömma. Jag har förlåtit vissa människor, jag tagit bort vissa personer men jag kommer inte glömma. Jag kommer att prata om det, skriva om det, när jag känner att nu ska det ut. Det kallas bearbetning och healing av ens själ. Idag är det mycket lättare och därför kände jag för att börja skriva igen. Det är en sak som har tagits ifrån mig, men alltid funnits där. En vän tog upp detta med mig härom dagen. Varför har du lagt ner din blogg? Tycker du bör börja skriva igen. Jag gillade att läsa bloggen och det du skrev om.

Sagt och gjort, här är jag igen 😀.

Jag har inte bestämt hur jag ska utföra denna blog, vad den ska handla om. Många har en inriktning på ett ämne, hobby, barn, mode osv. Jag kör spontant, vad som faller mig in. Vad jag för stunden känner att jag vill förmedla och dela med mig av. Så min blog kommer handla om allt möjligt.

Så jag säger varm välkomna till mig och mitt skrivande. Hoppas ni kommer att uppskatta det jag skriver eller inte. Va inte blyga med att kommentarer. Sådant uppskattas mycket.

Kram Vanja 🌹🌼❤

1 kommentar:

  1. Underbart!!! ❤ Jag funderar att göra detsamma! 😍😍😍

    SvaraRadera